دهـکــده ادبـیــات پـاســارگــاد
به وبلاگ خودتون خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید

دانلود - معرفی - رمان - خوشه های خشم - جان اشتاین بک


 

يكياز برجسته ترين و عالي ترين نمايندگان ادبي جنبشي كه شايد بتوان آن را “سوسيال رئاليسم آمريكايي ” نام داد ، بي شك “ جان اشتاين بِك ” ( 1968 ـ1902 ) متولد“ ساليناس ” در كاليفرنيا است . بايد متذكر شد آنچه كه اينجنبش خاص را از ديگر انواع سوسيال رئاليسم هاي نظري و ستيزه جويانه متمايزمي كند ، اهميت تأثير شگرف متقابل آن ، بر و از ادبيات معاصر خود است .

http://3.bp.blogspot.com/_zIWz3WFK4-Y/Sac6cZCIW2I/AAAAAAAAEdU/YUlpUxlmros/s320/xashm.jpg

اشتاينبك از همان اولين داستان هاي كوتاهش مصمم به جانبداري و حمايت از طبقاتضعيف و ناتوان است . يادآور مي شود كه در ايالات متحده سال هاي پاياني دههبيست ميلادي كه درگير ورشكستگي عظيم اقتصادي و نابساماني هاي حاد اجتماعيبود شمار افرادي كه هيچ نداشتند بسيار پرشمار بود و بخش انبوهي از اينطبقه را كارگران فصلي مزارع تشكيل مي دادند .

جاناشتاين بك در اولين كتاب مجموعه داستان هاي كوتاه خود به نام “ دشت هايسبز آسمان ” كه در سال 1932 به چاپ رساند ، به تشريح شرايط سخت و طاقتفرساي جماعتي از زارعين مزدبگير جنوب كاليفرنيا مي پردازد . با همين كتاباست كه او پرسوناژ ها و لحن خاص خود را در بيان ساده و تأثيرگذار  زندگيو راز بقاء اين قشر ضعيف از جامعه مي يابد . سه سال بعد در 1935 “ ذرت داغ” را منتشر كرد كه شهرت ناگهاني را برايش در پي داشت . در سال 1939 بود كهبه زعم بي شماري از منتقدين و صاحبنظران ادبي ، برجسته ترين رمان خود “خوشه هاي خشم ” را عرضه كرد ، رماني كه اكنون جزء چهل اثر كلاسيك ادبي قرنگذشته محسوب مي شود . رمان ماجراي سفر طولاني خانواده “ جاد ” از  اكلاهاماتا كاليفرنيا در جستجوي بدست آوردن زميني براي خودشان است ، مزرعه اي كهبر روي آن كار كنند . اين رمان به كارگرداني جان فورد به روي پرده سينمارفت و به اين ترتيب هم رمان و هم فيلم به ماندگارترين آثار كلاسيك جهان درمحكوميت بيعدالتي و ستايش  همبستگي انسان ها بدل شدند .


رمان خوشه های خشم اثر جان اشتاین بک هم اکنون در کتابخانه مجازی ادبیات داستانی موجود و به دوستداران ارائه می شود.

دانلود رمان خوشه های خشم جان اشتاین بک با حجم 304 کیلوبایت.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط نــاهـــــیــد
آخرین مطالب